Forbrukartilsynet åtvarar: Ikkje bli lurt på Black Friday

SHOPPINGHØYTID: Black Friday er årets største shoppinghøytid. Da er det kamp om de beste tilbudene.

SHOPPINGHØYTID: Black Friday er årets største shoppinghøytid. Da er det kamp om de beste tilbudene. Foto:

Av

HANDEL: Årets største shoppinghøgtid med «elleville» priser nærmar seg, men Forbrukartilsynet er klar på at du kan bli lurt.

DEL

(Nettavisen) Fredag 23. november vil fleire av landets butikkar ha ein Black Friday-dag. Tradisjonen frå USA har også fått eit fotfeste her til lands, og mange gler seg til å kjøpe varer med ein sterk nedsett pris. Det treng likevel ikkje bety at det er eit godt kjøp.

Forbrukartilsynet skriv at ei vare som er sett ned 40, 60 eller 80 prosent, nødvendigvis ikkje er eit godt kjøp. Forvaltningsorganet hevdar at vara faktisk kan vere enda billigare andre stader, og at du som forbrukar bør sjekke fleire stader før du handlar.

– Vi oppfordrar prisbevisste forbrukarane til å halde hovudet kaldt og vurdere tilboda godt når dei handlar under Black Friday, seier direktør Elisabeth Lier Haugseth i Forbrukartilsynet, i ein artikkel på forvaltningsorganets heimeside.

Prøver varer i butikken, går heim og handlar på nett – butikkeigarar fortvilar | Landet rundt 

– Villeiande marknadsføring er forbode

Direktøren retter også ei åtvaring mot forhandlarane som lovar «gull og grøne skogar» på Black Friday.

– Det er også på sin plass å minne dei næringsdrivande på at villeiande marknadsføring er forbode, og at dei må gje kundane sine riktige og tydelege opplysningar om prisar og prisfordelar, fortel Lier Haugseth.

I artikkelen nemner Forbrukartilsynet kva kunden må vere obs på. Marknadsføringa kan hevde at kunden må slå til med ein einaste gang på priskuppet, men det er ikkje nødvendigvis riktig.

Forbrukartilsynet oppfordrar til at kunden ikkje skal la seg stresse, og heller sjekke prishistorikken for å sjå om vara ofte er på tilbod.

Dei seier også at ein skal vere skeptisk til lovnader, som at dei hundre første eksemplara kan kjøpast til ein nedsett pris. Viss du plutseleg er kunde nummer 101 i kassen, er det lett å føle seg lurt.

Joar (26) vart for sein til å ta imot 1.-premien på nattope – så snudde arrangøren 

Artikkeltags